كوير مرنجاب

تورهاي شاد طبيعت گردي

كوير مرنجاب

۵ بازديد

امروزه سفر فقط در جنگل و دريا خلاصه نمي شود كوير از زيباترين منطاق گردشگري در ايران محسوب مي شود. حس كنجكاوي ، ماجراجويي و تنوع طلبي گردشگران را براي سفر به كوير ترغيب ميكند.

كوير مرنجاب از زيباترين نقاط كويري ايران است كه در نزديكي شهر تهران و حوالي كاشان در استان اصفهان قرار گرفته است. فاصله كم كوير مرنجاب از تهران سبب شده تا آمار سفر به كوير مرنجاب نسبت به ساير كوير ها در ايران افزايش چشمگيري داشته باشد.

روايات تاريخي بيانگر آن است كه نام اين كوير را شاه عباس صفوي انتخاب كرده است. در اين كوير همچنين كاروانسرايي با نام شاه بنا شده است. برخي ديگر نقل كرده اند كه رسيدن به آب در كوير مرنجاب و حفر چاه كار بسيار دشواري بوده است از همين رو در گذشته آن را "مرد رنج آب" مي خواندند كه به مرور زمان به مرنجاب تغيير نام داده است.

تصوري كه در ذهن اكثريت است كوير منطقه اي خشك و بي آب و علف است اما در مرنجاب اين چنين نيست به لطف وجود آب و خاك مناسب رشد برخي از گياهان كويري ،از پوشش گياهي و جانوري غني برخوردار است. حيواناتي نظير گرگ و شغال ، مارمولك، مار ، كفتار ، آفتاب پرست و... و جالب تر آن كه يك جفت يوز پلنگ ايراني مرنجاب را به عنوان زيستگاه طبيعي خود انتخاب نموده اند و گياهاني نظير گز ،قيچ و دم گاوي در اين منطقه به چشم مي خورند.

رمل ها يا همان تپه ماسه هاي شني در طول روز گردشگاه بسياري از گردشگران است و در شب غروب درياچه نمك از زيبايي هاي بي نظير كوير مرنجاب است.

جزيره سرگردان از جاذبه هاي ديگر كوير است. بارندگي در كوير بسيار كم و به ندرت اتفاق مي افتد اما در هنگام بارندگي حدود 2 تا 5 سانتي متر اطراف اين منطقه را آب ميگيرد و به دليل بازتاب زيباي نور علاوه بر زيبايي آفريني اين منطقه اين تصور را در ذهن ايجاد ميكند كه اين منطقه در حال حركت است از همين رو نام جزيره سرگردان را به آن اطلاق كرده اند.

اگر دوست داريد با جاذبه هاي ديدني كوير مرنجاب بيشتر آشنا شويد مي توانيد در تور كوير مرنجاب با ما همراه شويد. از جاذبه هاي ديگري كه در تور 1 روزه به اين منطقه از آن بازديد خواهيد نمود چاه دستكن است كه روايات بر آن است كه توسط امام هشتم شيعيان حفر شده است همچنين كاروانسراي مرنجاب كه به دستور شاه عباس صفوي ساخته شده است و اين نام بر آن باقي مانده است از ديگر مناطق تاريخي در دل كوير است.

تور يك روزه كوير فقط در اين منطقه قابل اجرا مي باشد چرا كه ساير نقاط كويري ايران از تهران فاصله ي زيادي دارند و براي برگزاري تور يكروزه مناسب نيستند. ديگر تورهاي كوير را مي توانيد به صورت دو روزه و سه روزه تجربه كنيد. تور كوير مصر از ديگر تورهاي ماجراجويانه دركوير محسوب مي شود كه در نزديكي خور و بيابانك اصفهان و جندق قرار گرفته است و هر ساله گردشگران زيادي را به سمت خود روانه ميكند.

آژانس مهرانديشان تور كوير مرنجاب را به صورت حرفه اي و كاملا متفاوت از آژانس هاي ديگر برگزار مي نمايد. ما از تهران تا كاشان را با اتوبوس هاي توريستي طي ميكنيم و از كاشان تا مرنجاب را با خودروهاي شاسي بلند كه به آن آفرود يا سافاري ميگويند. سافاري كوير از شيرين ترين . پرهيجان ترين تفريحات كوير است حالا تصور كنيد 2 روز را كامل را با اين خودروها در دل كوير به گشت و بازديد زاز جاذبه هاي افسونگر آن بپردازيد.

بي شك سفر به اين شيوه برايتان خيلي لذت بخش تر از سفرهاي مرسوم با اتوبوس است.

مسير حركتي براي رسيدن به اين كوير از تهران در جاده قم كاشان و سپس جاده آران و بيدگل است. براي سفر به مرنجاب نياز به مجوز رسمي از سازمان ميراث فرهنگي آران و بيدگل و پليس راه كاشان دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.