تور ماسال

تورهاي شاد طبيعت گردي

تور ماسال

۵ بازديد

ماسال منطقه اي ييلاقي در ارتفاعات شمال ايران و استان گيلان است كه اخيرا مورد توجه بسياري از گردشگران قرار گرفته است.اين شهرستان پس از استقلال از منطقه تالش به دو قسمت ماسال و شاندرمن تقسيم شده است.

براي رسيدن به ارتفاعات ماسال از مركز شهر تالش حدود 1 ساعت راه را بايد بپيماييد از جاده ي پر پيچ و خم عبور ميكنيد و در نهايت به ارتفاعات ماسال مي رسيد. جايي رويايي كه ابرها زير پايتان است.

در ماسال كلبه هاي چوبي براي اقامت گردشگران ساخته شده است. در تور ماسال اقامت ها به صورت گروهي و كلبه هاي 6 نفره شكل ميگيرد.

اولسبلنگاه از گشت هاي تور ماسال است. اين ييلاق در ارتفاع ماسال قرار گرفته است و نسبت به ييلاقات اطراف ماسال از توجه ويژه ي روستاييان برخوردار است. در فصل بهار و تابستان به اين منطقه كوچ ميكنند.اولسبلنگاه از دو واژه اولسا و بلنگاه تشكيل شده است كه در زبان تالشي به معناي جايگه بلند پر از درخت ممرز است.

در مسير رسيدن به ماسال با جاذبه هاي گردشگري زيادي مواجه مي شويد:

روستاي خالكايي كه از ارتفاعات قله شاه معلم سرچشمه ميگيرد و در مسير سفرتان خنكاي آن لذت سفرتان را دو چندان ميكند.

ييلاق شلما و نسا نيز دو ييلاق معروف اطراف ماسال هستند كه در راه ميتوانيد سري نيز به انها بزنيد.

در سفر به ماسال ميتوانيد زندگي شيرين روستايي را كه فقط در كتاب ها خوانده و يا در فيلم ها ديده ايد تجربه كنيد. با صداي پرندگان از خواب بيدار مي شويد، شير و صبحانه ي محلي ميل ميكنيد، خانه هاي چوبي را ميبينيد كه اهالي شان هيزم ميشكنند و صداي قدم هايشان وقتي از چشمه بازميگردند در گوشتان ميپيچد و به شما زندگي مي بخشد.

اگر تمايل به ديدن زيبايي اقيانوس ابر داشتيد صبح زود خودتان را به اولسبلنگاه برسانيد اينجا به دليل ارتفاع بيشتر از ماسال متراكم شده از ابرهاست.

تور ماسال هر هفته در فصل تابستان توسط آژانس مهرانديشان برگزار ميگردد. اين تور از انواع تور طبيعتگردي است و برخي امكانات رفاهي آن در حد قابل قبول گردشگر نميباشد لذا توصيه ميكنيم فقط كساني كه توانايي تحمل شرايط بومي و منطقه اي را دارند در تور ماسال شركت كنند از سوي ديگر اژانس مهرانديشان همواره تلاش خود را براي مهيا ساختن بهترين امكانات منطقه به كار ميگيرد.

براي اطلاع از قيمت تور ماسال ميتوانيد به ادرس آژانس مهرانديشان مراجعه كنيد:
https://www.ecotournet.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.